fredag 3 december 2010

CVM hymn

  Jag tänkte lägga upp först min grupps hymn
( Capoeira Volta ao Mundo av Mestre Tubarao) besök  även vår hemsida www.capoeira.nu

É na volta ao mundo
Que vou aprender
A jogar capoeira
E na vida vencer

Com coragem e honestidade
Vou a mundo mostrar
O trabalho verdade
A sinceridade cantar

É na volta ao mundo
Que vou aprender
A jogar capoeira
E na vida vencer


Não tem hora ou lugar
Sentimento profundo
Capoeira amar
Porque sou Volta ao Mundo

 É na volta ao mundo
Que vou aprender
A jogar capoeira
E na vida vencer




Översättningen

Det är i volta ao mundo
Som jag kommer att Lara mig
Att spela capoeira
Och vinna i livet


Med mod och ärlighet
Ska jag visa för världen
Vad sant arbete är
Och att sjunga uppriktighetens lov

Det är i volta ao mundo
Som jag kommer att Lara mig
Att spela capoeira
Och vinna i livet


Det finns varken tid eller plats
Det är en djup känsla
Att älska capoeira
För jag är Volta ao Mundo
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar